7e competitiewedstrijd HSV Naarden-Bussum

7e competitiewedstrijd HSV Naarden-Bussum  23 juli 2017

De weersvooruitzichten zijn voor vandaag niet al te best, maar als ik buiten met de honden loop, valt het gelukkig nog mee. Ik ga wat vroeger van huis, want Richard Roodhorst is op vakantie. Eddie Straub en ik moeten nu met z’n tweeën de 19 kantnummers gaan uitzetten in de Vesting van Naarden. Als we naar de verzamelplek rijden, zie ik in het park aan de Anna van Buurenlaan 2 karpertenten staan. Helaas betekend dat er weer een plek minder hebben om uit te zetten.
Eddie en ik hebben nog wel geprobeerd om de heren wakker te krijgen, maar ze waren met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Om 06.35 uur waren we klaar met de nummer en dan weer snel naar de Abri waar geloot gaat worden. Het merendeel van de deelnemers waren al aanwezig en om 06.45 uur zijn alle vissers gearriveerd. Helaas kon Rein Eijer niet meedoen, want die is geopereerd aan zijn voet.7e competitiewedstrijd HSV Naarden-Bussum

Nadat iedereen zijn nummers had getrokken, konden we onze plek gaan opzoeken. Ik zit vandaag op nummer 10 en dat is in het “dooie stuk” en nadat ik de auto geparkeerd heb, kan het opladen weer beginnen. Zorgen dat je niets vergeet, anders kan je een aardig stuk teruglopen naar je auto. Ik ben precies om 08.00 uur klaar en ga vandaag alleen vissen met de feederhengel en heb ook maar 1 plek aangevoerd met een lekker voertje.

Ik zit tussen Michael Smit die op nummer 9 zit en Floris Bos heeft nummer 11 geloot. De drie uit Almere zitten dus naast elkaar en ook in de stand ontlopen we elkaar niet veel. Het is dus voor mij zaak om te zorgen dat ik meer vang dan beide buren. Om 08.00 uur begin ik met een 10-tal korven vol voer op de plek te brengen om daarna te gaan vissen met de Method. Een onderlijn van 8 cm met een gele vismeelboilie eraan en kijken of de vis wil azen.

Om de 5 minuten voeren en dan maar afwachten op de eerste aanbeet. Af en toe zie ik een klein tikje op mijn top van de feederhengel en dat betekend dat er vis zwemt op mijn plek. Precies om 08.30 uur begint de top heen en weer te zwiepen en als de lijn slap valt, heb ik de eerste brasem gevangen. Daarna duurt het 15 minuten en dan heb ik nummer 2 gevangen en een kwartier later dient nummer 3 zich aan. Dit is een goed begin en hopelijk gaat het zo de wedstrijd, maar helaas vallen de aanbeten stil.

Het duurt nu bijna 3 kwartier voordat ik weer beet krijg, maar ik vang dan ook meteen een brasem van ruim 1 ½ kilo. Ik zie dat Floris zowel met de feeder en de vaste stok vist en ook Michael doet dat. Meestal betekend dat ze aan het zoeken zijn waar ze beste mee vangen en dus vangen ze waarschijnlijk nog niet veel of grote vis. Ik blijf rustig door vissen op mijn plek en vang steeds naar ruim 40 minuten een leuke brasem en ik los nog 2 kleine blieken.

7e competitiewedstrijd HSV Naarden-BussumOm 13.00 uur is het weer afgelopen en ik heb dan 8 brasems gevangen en een kleine bliek. Bij Michael wilde het vandaag niet vlotten, want hij heeft haast alleen maar voorns gevangen en heeft ruim 3 kilo in zijn net. Floris heeft het wel voor elkaar gekregen om een aantal brasems te vangen, maar komt niet verder dan ruim 8 kilo. Ik heb ruim 12 kilo gevangen en vang daarmee het 3e dag gewicht voor vandaag. De wedstrijd wordt vandaag gewonnen door Charles “Appelmans” met ruim 23 kilo en Berend Kwarten weet weer ruim 15 kilo aan zijn totaal toe te voegen.

Berend heeft daarmee zijn koppositie weer verder verstevigd en Charles klimt ook een stuk in het tussenklassement. Ik doe ook goede zaken en ben weer een paar man voorbij gestreefd. De volgende wedstrijd is 13 augustus en hopelijk kan ik weer een goed resultaat neerzetten. Richard Roodhorst is dan nog op vakantie en dan helpt Floris Bos weer met wegen, zoals hij vandaag ook heeft gedaan.

Groeten Bouke.

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.