Koppelwedstrijd HSV Naarden-Bussum versus HSV Hilversum

1 mei 2016 (foto’s zijn groter te bekijken als je er op klikt)
De laatste visdag is de koppelwedstrijd tussen HSV Naarden-Bussum versus HSV Hilversum en deze wordt gevist in de Vesting van Naarden. Er zijn 9 koppels van HSV NB en 11 koppels van HSV Hilversum en iedereen is om 06.30 uur aanwezig voor de loting.

SAM_2625_resultaat SAM_2627_resultaat SAM_2629_resultaat SAM_2628_resultaat

SAM_2630_resultaatIk vis deze wedstrijd altijd met Gert-Jan Rebel en nadat ik voor deze wedstrijd het inleggeld heb betaald, mag ik ook loten. Het nummer wat ik geloot is nummer 5 en dat is een plek in het park aan het begin van de Anne van Buurenlaan.
Om 06.50 uur ben ik op de plek en ik zie dat Gert-Jan en ik niet naast elkaar kunnen zitten, want er staan 2 grote lianenbomen op de stek. Aangezien Gert-Jan wil feederen mag hij op de open plek zitten tussen de 2 bomen en ga ik vissen met de vaste stok en dus ga ik aan de andere kant van de boom zitten en zal ik moet vissen tussen de overhangende lianentakken door. De takken hangen zo laag dat ik allen kan vissen met een topset van 3 delen om niet in de takken te blijven hangen met mijn tuigjes.

Aangezien Gert-Jan regelmatig vist in de Vesting, weet hij precies hoe diep het hier is en op welke lengte ik moet vissen om vis te vangen. Hij weet ook te weten dat het barst van de vis op onze plek. We vissen vandaag van 08.00 uur tot 13.00 uur en daarna hebben we de prijsuitreiking in Sportcentrum De Lunet. Het is vandaag wederom prima weer om te vertoeven aan de waterkant en Gert-Jan heeft gelijk gekregen dat het barst van de vis op mijn plek. SAM_2632_resultaat

Alleen is de vis niet zo groot als ik gehoopt had, want ik heb vandaag 70 voorns gevangen en 1 brasem. Bij Gert-Jan is het helemaal teleurstellend en hij heeft 1 keer beet gehad en dat was een brasem van zo’n 1 ½ kilo. Een uur voor tijd had ik op mijn plek eindelijk een brasem aan de haak, maar hij was zo sterk en groot dat ik na een gevecht van 10 minuten aan het korstte eind trok en de vis er vandoor ging . Helaas kwamen we daardoor niet verder dan 7800 gram aan gewicht en dat was niet genoeg voor een prijs.

SAM_2631_resultaat SAM_2633_resultaat SAM_2634_resultaat

Nadat we om 14.00 uur klaar waren en onze vis gewogen was, konden we voor een drankje en een hapje ons richting de Lunet begeven. De wedstrijd werd weer overduidelijk gewonnen door HSV Hilversum want ze hadden op zowel de eerste (33kilo) als tweede (31 kilo) plek beslag gelegd. De derde plek was voor een koppel van HSV NB. en de vierde plek was weer voor een koppel van HSV Hilversum en de 5e plek was voor een koppel van HSV NB.

Gerard en Helen Klomp van hengelsport “Het Gooi” gevestigd aan de Burgemeester Jur.Visserlaan 8 in Naarden hadden voor deze wedstrijd ook een prijs (waardebon + cap) beschikbaar gesteld en die ging naar een koppel van HSV Hilversum, want die waren als laatste geëindigd. De volgende wedstrijd tegen HSV Hilversum zal begin september worden gevist aan het Hilversums Kanaal en aan de Vecht bij het Hemeltje in Nederhorst den Berg.

Groeten Bouke.

Foto’s van de prijsuitreiking. Uitslag zie hieronder.

SAM_2635_resultaat SAM_2637_resultaat SAM_2638_resultaat SAM_2639_resultaat

uitslag

Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.